کتابخانه عمومی آیت الله اراکی - فرهنگسرا

کتاب‌خوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی، که یک واجب دینی است. امام خامنه ای

کتابخانه عمومی آیت الله اراکی - فرهنگسرا

کتاب‌خوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی، که یک واجب دینی است. امام خامنه ای

این وبلاگ برای اطلاع رسانی و همکاری در زمینه کتابداری و کتابخانه های عمومی استان مرکزی ایجاد گردیده است.
از بازدید شما متشکریم
اراک شهرک شهید بهشتی فاز یک داخل فرهنگسرای آینه
تلفن 33125389

بایگانی
  • ۱
  • ۰



سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: سال گذشته ۱۰۲ نشست کتابخانه‌ای در استان برگزار شد که این میزان امسال تاکنون به ۵۰۰ نشست رسیده است.

 

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از ساوه، علی‌اکبر احمدی در سومین نشست کتاب‌خوان تخصصی هنر که در سالن شهید آوینی ساوه برگزار شد با اشاره به اهدف نشست‌های کتاب‌خوان در سطح استان اظهار داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی سعی شد با ترویج این فرهنگ و برگزاری نشست‌هایی با جذب اقشار مختلف زمینه را برای تحقق سیاست‌های مقام معظم رهبری با همکاری تمامی ارگان‌ها فراهم کنیم.



وی افزود: امروز کتاب‌خوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیف ملی که یک واجب دینی است و باید بیشتر جوانان و نوجوانان به سمت کتاب گرایش پیدا کنند و تشویق و گرایش جوانان و نوجوان ما به سمت کتاب نیازمند بسترهای مناسب فرهنگی است که باید در راستای تحقق آن تلاش شود.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی تصریح کرد: اگر بتوانیم فرهنگ کتاب‌خوانی را در کشور رواج دهیم و در کنار آن به دنبال گسترش تولید کتاب باشیم بخش عمده‌ای از وظایف فرهنگی دولت به این وسیله انجام می‌شود، بحث توجه به ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی یک بحث عمومی و همه در برابر گسترش آن مسئول هستند.

احمدی بیان کرد: این نشست‌ها در یک محفل دوستانه و با هدف معرفی کتاب‌های خوانده شده است و این اقدام سبب ترویج فرهنگ کتابخوانی، احیای کتابخوانی و علاقه‌مند کردن جامعه به مطالعه است که در این راستا تلاش ما بر این است کتابخانه ها باید مکان مناسبی به منظور شکوفایی فرهنگ کتاب‌خوانی شوند.

وی ادامه داد: خوشبختانه استان مرکزی در این حوزه توانسته جایگاه ممتازی در سطح کشور را به خود اختصاص دهد که تاکنون  سه نشست تخصصی در استان مرکزی برگزار شده و نخستین نشست در اراک با موضوع مطالعات اخلاق، در خمین با موضوع مطالعات کتابداری و سومین نشست که در شهرستان ساوه برگزار شد با موضوع هنر بود که خوشبختانه از استقبال خوبی هم برخوردار بود.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی عنوان کرد: سال گذشته 102 نشست کتاب‌خوان و امسال نیز تاکنون 500 نشست برگزار شده که در شهرستان ساوه تا امروز بیش از 50 نشست کتاب‌خوان در سطح مدارس و سه نشست تخصصی برگزار شده است.

احمدی اضافه کرد: بحث ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در روستاها جز سیاست‌های کتابخانه‌های عمومی کشور است و در روستاهایی که بستر و شرایط برای کتاب‌خوانی را دارند بتوانیم برنامه‌هایی در این راستا داشته باشیم هر چند که تاکنون برنامه‌های خوبی در بعضی از روستاها در حوزه کتاب‌خوانی اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: در استان مرکزی ظرفیت‌های بسیاری در حوزه فرهنگ و هنر وجود دارد که باید به شکوفایی برسد و این نیاز به حمایت همه جانبه دارد زیرا لازمه دستیابی به یک جامعه آگاه و بصیر با ترویج فرهنگ کتاب‌خوان میسر است و خوشبختانه استان مرکزی در این راستا موفق عمل کرده است.

  • ۹۵/۱۱/۰۹
  • محسن خسروی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی