کتابخانه عمومی آیت الله اراکی - فرهنگسرا

کتاب‌خوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی، که یک واجب دینی است. امام خامنه ای

کتابخانه عمومی آیت الله اراکی - فرهنگسرا

کتاب‌خوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی، که یک واجب دینی است. امام خامنه ای

این وبلاگ برای اطلاع رسانی و همکاری در زمینه کتابداری و کتابخانه های عمومی استان مرکزی ایجاد گردیده است.
از بازدید شما متشکریم
اراک شهرک شهید بهشتی فاز یک داخل فرهنگسرای آینه
تلفن 33125389

بایگانی
  • ۱
  • ۰


به ابتکار کتابخانه آیت اله اراکی و با حضور نویسندگان و پژوهشگران، نشست کتاب‌خوان «اراک شناسی» در فرهنگسرای آیینه اراک برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و معرفی کتب مفید، کتابخانه عمومی آیت اله اراکی فرهنگسرای آیینه شهر اراک اقدام به برگزاری نشست کتابخوان تحت عنوان نشست «اراک شناسی» با حضور نویسندگان، پژوهشگران، کتابداران و اعضاء کتابخانه نمود.

هدف از برگزاری این نشست معرفی کتاب‌ها و منابع مربوط به شهر اراک و تالیفات نویسندگان اراکی با معرفی مفاخر و مشاهیر استان که معرف میراث گرانب‌های علمی، تاریخی، هنری و ... هستند و همچنین تاریخ اراک و جاذبه‌های گردشگری استان بوده است.



نشست کتاب‌خوان ویژه اراک شناسی کتابخانه عمومی آیت اله اراکی با حضور نویسندگان و پژوهشگران برگزار شد و پنج عنوان کتاب به شرح زیر را با علاقه‌مندان به اشتراک گذاشت:

«سیمای فرهنگ و طبیعت استان مرکزی»  نوشته علی مقیم / معرفی توسط: غلامرضا ربیع مقدم؛ «تاریخ عراق، اراک»  نوشته محمد مددی /  معرفی توسط:  نویسنده کتاب؛

«سیمای اراک»  نوشته محمدرضا محتاط/   معرفی توسط: سید عباس حسینی ؛

«تاریخ اراک » نوشته ابراهیم دهگان/   معرفی توسط: علیرضا بهنام فرد؛

«تاریخ اجتماعی اراک»  نوشته مرتضی ذبیحی/  معرفی توسط: اعظم رنجبران.

همچنین در راستای غنی سازی منابع کتابخانه و جمع آوری کتب تالیفی نویسندگان بومی در حوزه موضوعی اراک و استان مرکزی، در پایان این نشست محمد مددی نویسنده «تاریخ عراق،اراک» کتاب خود را به کتابخانه آیت اراکی تقدیم کرد.

مسئول کتابخانه آیت اله اراکی در این خصوص گفت: بدون شک حفظ و حراست از ارزشهای فرهنگی و تاریخ کهن این سرزمین در گرو تلاش و دلسوزی انسانهایی است که فکر و اندیشه والایشان سرشار از عشق به میهن و ملتشان است و پریسا سیاه تیری خطاب به این نویسنده بومی گفت: کتابخانه عمومی آیت اله اراکی، زحمات و تلاش صادقانه شما را در راستای معرفی تاریخ شهر اراک به عموم مردم کشور خصوصا فرزندان این خطه صمیمانه ارج می نهد و از خداوند متعال توفیق روزافزون برای جنابعالی و خانواده محترم مددی مسئلت می نماید.


  • ۹۵/۰۶/۲۸
  • محسن خسروی

اراک شناسی

نشست کتابخوان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی