کتابخانه عمومی آیت الله اراکی - فرهنگسرا

کتاب‌خوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی، که یک واجب دینی است. امام خامنه ای

کتابخانه عمومی آیت الله اراکی - فرهنگسرا

کتاب‌خوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی، که یک واجب دینی است. امام خامنه ای

این وبلاگ برای اطلاع رسانی و همکاری در زمینه کتابداری و کتابخانه های عمومی استان مرکزی ایجاد گردیده است.
از بازدید شما متشکریم
اراک شهرک شهید بهشتی فاز یک داخل فرهنگسرای آینه
تلفن 33125389

بایگانی
  • ۱
  • ۰



دبیر هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان مرکزی از مشارکت۱۰۵۳۴ نفر از شهروندان استان در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، علی اکبر احمدی، سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی اظهار داشت: هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی استان مرکزی ذیل پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) به دو صورت کتبی و آنلاین برگزار شد که در بخش کتبی این جشنواره ۶۰۵۳ نفر از استان مرکزی مشارکت داشتند؛ این رقم نسبت به سال گذشته ۱۲۱ درصد رشد داشته است. در بخش آنلاین جشنواره نیز ۴۴۸۱ نفر شرکت کرده‌اند که نسبت به دوره قبل استقبال مردمی در این بخش بیش از ۲۵۱ درصد رشد داشته است.


دبیر هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان مرکزی گفت: مشارکت مردمی در این جشنواره در سالجاری نسبت به سال گذشته بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر افزایش داشته که این به معنای افزایش ۱۶۲ درصدی شرکت‌کنندگان در جشنواره امسال بوده است؛ بیش از ۱۲ اداره نیز به اشکال گوناگون همکاری و مشارکت داشته اند.

وی افزود: فرایند اطلاع‌رسانی جشنواره به طور رسمی از اسفند ماه ۹۵ آغاز شد و تولید محتوا، انعکاس اخبار در رسانه‌ها و فضای مجازی و نیز تبلیغات محیطی در سطح شهرهای استان مرکزی مورد توجه قرار گرفت.

احمدی اشاعه و ترویج فرهنگ ناب رضوی و اهل‌بیت (ع)، گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین، شناسایی و معرفی تولید کنندگان آثار برتر فرهنگی مرتبط با فرهنگ رضوی و مشارکت بیشتر افراد در این جشنواره دینی را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

وی با اشاره به میزان تأثیرات اجتماعی جشنواره رضوی در بین عموم مردم گفت: نقش کتاب در رشد فرهنگی جامعه بر کسی پوشیده نیست و  جشنواره رضوی با توجه به اینکه تعداد معدودی کتاب را در وسعت بالا معرفی و تبلیغ می‌کند، باعث مطالعه بیشتر کتاب های مورد نظر شده و با توجه به محتویات منابع مسابقات، گروه های هدف با سیره و سبک زندگی رضوی آشنایی بیشتر پیدا می‌کنند؛ امید است با تاثیرگذاری این منابع ارزشمند، شاهد آشنایی مردم به ویژه کودکان و نوجوانان با سیره ائمه اطهار (ع) باشیم. 

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی بیان داشت: از مجموع ۱۰۵۳۴ شرکت‌کننده در این جشنواره، ۱۰۴۲ نفر در بخش خانوادگی، ۱۹۵۸ نفر در بخش نقاشی، ۷۴۹ نفر در بخش کتاب نوجوانان و ۲۳۰۴ نفر نیز در بخش کتاب بزرگسالان شرکت کردند. شهر اراک با ۵۱۹۳ شرکت کننده، بیشترین میزان مشارکت را در سطح استان داشت.

وی خاطرنشان کرد: پس از کتابخانه های عمومی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حوزه‌های علمیه و صدا و سیما بیشترین همکاری را با دبیرخانه استانی جشنواره داشته اند.

  • ۹۶/۰۵/۰۹
  • محسن خسروی

جشنواره رضوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی