کتابخانه عمومی آیت الله اراکی - فرهنگسرا

کتاب‌خوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی، که یک واجب دینی است. امام خامنه ای

کتابخانه عمومی آیت الله اراکی - فرهنگسرا

کتاب‌خوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی، که یک واجب دینی است. امام خامنه ای

این وبلاگ برای اطلاع رسانی و همکاری در زمینه کتابداری و کتابخانه های عمومی استان مرکزی ایجاد گردیده است.
از بازدید شما متشکریم
اراک شهرک شهید بهشتی فاز یک داخل فرهنگسرای آینه
تلفن 33125389

بایگانی
  • ۰
  • ۰


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی از اجرای طرح عضویت رایگان در روز 24 آبان مصادف با روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی، امین کمالوندی اظهار داشت: بیست و سومین دوره تکریم مقام کتابداران و ترویج فرهنگ کتابخوانی در فاصله بیستم آبان الی دوم آذر ماه در سراسر کشور با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و مسابقات کتابخوانی همراه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه روز 24 آبان مصادف با روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار عضویت در تمامی کتابخانه‌های عمومی به صورت رایگان خواهد بود، اضافه کرد: توسعه و رشد و دوام علمی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی کشور با تقویت دانایی عموم و در نهادینه شدن فرهنگ مطالعه میسر خواهد بود.


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی ادامه داد: افتتاح کتابخانه عمومی در سنجان و روستای خسروبیگ کمیجان، بازگشایی کتابخانه علامه عسگری شهر ساوه پس از انجام پروژه شاداب سازی، رونمایی از نرم‌افزار اندروید کتابخانه‌های عمومی، برگزاری ششمین نشست کتاب‌خوان در شهر اراک، عضویت رایگان، برنامه‌های بازدید عموم از کتابخانه‌ها و نواخته شدن زنگ مطالعه در مدارس از دیگر برنامه‌های بیست و سومین دوره تکریم مقام کتابداران و ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

به گفته کمالوندی برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی، دیدار کتابداران استان و شهرستان‌ها با ائمه جمعه، اهدای کتاب، تجلیل از خادمان و مؤلفان و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی و برگزاری نمایشگاه‌های متعدد کتاب از دیگر برنامه‌های هفته تکریم مقام کتابداران و ترویج کتابخوانی است.

وی تقدیر از کتابداران و مسئولان نمونه کتابخانه‌های عمومی استان و تقدیر از کتابخوانان نمونه، کتابخانه نمونه و کتابخانه‌های برتر و همچنین تجلیل از اعضای فعال کتاب‌خوان و کتابداران پیشکسوت، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب، قصه‌خوانی و روخوانی کتاب ویژه کودکان، برگزاری مسابقات متنوع فرهنگی و کتابخوانی و مسابقات پیامکی و ده‌ها برنامه دیگر در استان مرکزی با رویکرد آیینی و متناسب با ایام عزای سرور و سالار شهیدان کربلا را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

  • ۹۴/۰۸/۱۶
  • محسن خسروی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی