کتابخانه عمومی آیت الله اراکی - فرهنگسرا

کتاب‌خوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی، که یک واجب دینی است. امام خامنه ای

کتابخانه عمومی آیت الله اراکی - فرهنگسرا

کتاب‌خوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی، که یک واجب دینی است. امام خامنه ای

این وبلاگ برای اطلاع رسانی و همکاری در زمینه کتابداری و کتابخانه های عمومی استان مرکزی ایجاد گردیده است.
از بازدید شما متشکریم
اراک شهرک شهید بهشتی فاز یک داخل فرهنگسرای آینه
تلفن 33125389

بایگانی
  • ۱
  • ۰



سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در جلسه شورای اداری کتابخانه‌های عمومی استان و با حضور معاون اداری و مالی و مدیرکل حراست نهاد کتابخانه‌های کشور معرفی و از خدمات امین کمالوندی تقدیر شد.

 

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی،‌ روز چهارشنبه (29 دی ماه) در جلسه شورای اداری کتابخانه‌های عمومی استان که با حضور اسماعیل شفاعی معاون اداری و مالی و عباس نعمتی مدیرکل حراست نهاد و روسای کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های استان مرکزی و کارشناسان ستادی اداره کل در سالن جلسات کتابخانه عمومی دکتر حصیبی اراک برگزار شد، از زحمات امین کمالوندی مدیرکل سابق این اداره کل تقدیر و علی اکبر احمدی به عنوان سرپرست جدید اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی معرفی شد.

 

گزارش تصویری این نشست را اینجا مشاهده کنید.



معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در مراسم معارفه سرپرست جدید کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی اظهار داشت: خدمت در نظام اسلامی در هر جایگاه و سمتی مهم و توفیقی الهی است و هدف همگی ما در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ترویج و توسعه کتاب و کتابخوانی در جامعه است.

وی افزود: توفیقی که خداوند در این مقطع به همه کتابداران عنایت کرده این است تا برای ارتقای دانایی جامعه تلاش کنیم و مردم را به سمت کتاب و کتابخوانی دعوت نماییم.

معاون اداری و مالی نهاد گفت: همه 7400 نفر شاغل در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور کتابدار هستند و اتفاقات و دستاوردهای خوبی در راستای تکریم منزلت کتابداران صورت پذیرفته است.

شفاعی گفت: اقداماتی که در حوزه ساعت فعالیت و معیشت کتابداران صورت پذیرفته، منزلت اجتماعی کتابداران را افزایش داده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی و تجهیز کتابخانه‌ها از سوی نهاد گفت: محوریت فعالیت‌های نهاد، کتابخانه‌ها هستند و زمانی می‌توان ادعا کرد که به اهداف از پیش تعیین شده دست یافته‌ایم که در کتابخانه‌ها فعالیت‌هایی صورت پذیرد و این مراکز فرهنگی از رونق کافی برخوردار شوند.

شفاعی با تقدیر از فعالیت‌های مدیرکل سابق اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی افزود: در این 23 ماه خدمات خوبی در کتابخانه‌های عمومی استان ارائه شده است و در پی درخواست پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ارتباطات جهت ادامه خدمت امین کمالوندی در آن پژوهشگاه و با موافقت دبیرکل نهاد،‌ ماموریت کمالوندی در نهاد کتابخانه‌های عمومی امروز به پایان می‌رسد.

وی افزود: نگاه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در انتخاب مدیران، به درون مجموعه است و امیدواریم با جمع‌بندی با مدیران استانی هرچه سریعتر مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان منصوب شود.

شفاعی ادامه داد: از سرپرست جدید کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی هم انتظار می‌رود با همکاری و تلاش کارشناسان، کتابداران و روسای ادارات به فعالیت خود بیش از پیش ادامه دهند و در مسیر خدمت‌رسانی به عموم شهروندان همچون دوی امدادی به یکدیگر کمک کنند.

احمدی با تشکر از زحمات کمالوندی مدیر کل سابق کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: بحمدالله همکاران استان مرکزی مجموعه‌ای خوش فکر، توانمند و با عملکرد مثبت هستند و به برکت زحمات کتابداران و همکاران ستادی افتخارات خوبی برای استان کسب شده است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در ادامه با اشاره به مسئولیت محول شده به خود گفت: امیدوارم خداوند متعال توفیق دهد از این فرصت و امانتی که در اختیار ما گذاشته شده است در حد بضاعت و توانمان استفاده نموده و بار این مسئولیت خطیر را به سرمنزل مقصود برسانیم.

امین کمالوندی، مدیرکل سابق کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی نیز با تقدیر از تلاش کتابداران استان برای ارائه خدماتی ارزشمند در جهت رشد و گسترش کتابخوانی در جامعه، گفت: حضور و فعالیت در کنار نیروهای خلاق و کوشای کتابخانه‌های عمومی استان برای من تجربه‌ای ارزشمند بود.

وی ضمن ارزوی موفقیت برای سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، اظهار کرد: عرصه کتابخوانی کشور، زمینه ای ارزشمند برای رشد فرهنگی جامعه است و باید مورد توجه و حمایت مسئولین قرار گیرد.

در پایان این مراسم با اهدای لوحی از مدیرکل سابق کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی تقدیر و حکم سرپرستی سرپرست جدید به علی اکبر احمدی اهدا شد.

  • ۹۵/۱۰/۲۹
  • محسن خسروی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی