کتابخانه عمومی آیت الله اراکی - فرهنگسرا

کتاب‌خوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی، که یک واجب دینی است. امام خامنه ای

کتابخانه عمومی آیت الله اراکی - فرهنگسرا

کتاب‌خوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی، که یک واجب دینی است. امام خامنه ای

این وبلاگ برای اطلاع رسانی و همکاری در زمینه کتابداری و کتابخانه های عمومی استان مرکزی ایجاد گردیده است.
از بازدید شما متشکریم
اراک شهرک شهید بهشتی فاز یک داخل فرهنگسرای آینه
تلفن 33125389

بایگانی
  • ۱
  • ۰


235382 علاقه‌مند در بخش‌های مکتوب و الکترونیک «ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی» شرکت کردند.

 

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، سومین نشست «اتاق فکر ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی» با حضور علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛ علیرضا برازش، مدیر شبکه یک سیما؛ دکتر محسن پرویز، نویسنده و صاحب‌نظر حوزه کتاب، دکتر محمد سرشار، مدیر شبکه کودک سیما؛ محمد اله‌یاری، معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی؛ امین متولیان، معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات؛ اسماعیل شفاعی، معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌‌های عمومی کشور، محمد‌هادی ناصری‌طاهری، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌االملل؛ اسماعیل جانعلی‌پور مدیرکل فرهنگی؛ علی رمضانی، مدیرکل منابع، مجید صحاف مشاور دبیرکل و سکینه خاتون مهدیان‌پور، مشاور معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌‌های عمومی کشور در ساختمان شماره یک نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شد.

در ابتدای این نشست، محمد اله‌یاری، معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ضمن اشاره به شرکت 235382 نفر در بخش‌های مکتوب و الکترونیک «ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی» به بیان اهمیت شرکت افراد در قالب خانوادگی در این مسابقه و اختصاص جایزه وی‍ژه به برگزیدگان این بخش پرداخت و خاطرنشان کرد: بیشتر شرکت‌کنندگان در قالب‌های فردی و خانوادگی در این مسابقه شرکت کرده‌اند.

در ادامه، علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، ضمن قدردانی از مجموعه این نهاد برای برگزاری پربار ششمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با ارائه چند پیشنهاد گفت: شرکت گسترده مردم در این جشنواره کتابخوانی، قابل توجه است و باید اطلاع‌رسانی شود، همچنین پیشنهاد می‌کنم در صورت تصویب اعضای اتاق فکر، نسبت به برگزاری اختتامیه جشنواره در استان‌ها اقدام شده تا امکان حضور تعداد بیشتری از شرکت‌کنندگان و تشویق آنان در استان‌های محل سکونتشان، محقق شود.

وی در ادامه پیشنهادات خود با اشاره به اهمیت گسترش جوایز این جشنواره در تشویق شرکت‌کنندگان گفت: جلب حمایت توسط استان‌ها از خیرین و نهادهای دولتی و خصوصی، جلب مشارکت مراکز فرهنگی (مانند: انجمن‌ قلم) در تأمین جوایز فرهنگی برای تشویق برگزیدگان و افزایش جوایز توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از روش‌هایی است که موجب تشویق مخاطبین این جشنواره خواهد شد.

وی با تأکید بر اهمیت برگزاری جشنواره‌هایی برای شناخت بیشتر مردم نسبت به شخصیت‌های دینی و مذهبی گفت: خدا را شاکریم که مرقد امام رضا(ع) در ایران قرار دارد و مردم ما، ارادت خاصی به ایشان دارند؛ اما متأسفانه شناخت جامعه از شخصیت و سیره برخی ائمه، بسیار محدود است و اقدام برای برگزاری جشنواره‌هایی برای آشنایی بیشتر مردم با تعدادی از معصومین، اهل بیت، وابستگان، اصحاب و... می‌تواند، اقدامی موثر برای رشد فرهنگ مذهبی و کتابخوانی در جامعه باشد.

گفتنی است؛ ارائه پیشنهاداتی توسط اعضای اتاق فکر «ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی» برای گسترش این جشنواره و ارتقاء کیفی آن در دوره‌های بعد از بخش‌های قابل توجه این نشست بود.

نمایش آثار برگزیده نقاشی کودکان از کتاب «دوست مهربان کبوترها» در شبکه کودک سیما و تولید یک مجموعه پویا‌نمایی با بهره‌گیری از این آثار، توسط شبکه کودک از پیشنهادات مطرح شده توسط دکتر محمد سرشار، مدیر این شبکه بود که با استقبال اعضای اتاق فکر مواجه شد.

گزارشی از فعالیت‌های جشنواره کتابخوانی رضوی در قالب مصاحبه با معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد و دبیر ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور منتشر خواهد شد.

  • ۹۵/۰۵/۱۲
  • محسن خسروی

جشنواره رضوی

نظرات (۱)

  • محمد آذرکار
  • آمار مفیدی بود.
    ممنون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی