کتابخانه عمومی آیت الله اراکی - فرهنگسرا

کتاب‌خوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی، که یک واجب دینی است. امام خامنه ای

کتابخانه عمومی آیت الله اراکی - فرهنگسرا

کتاب‌خوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی، که یک واجب دینی است. امام خامنه ای

این وبلاگ برای اطلاع رسانی و همکاری در زمینه کتابداری و کتابخانه های عمومی استان مرکزی ایجاد گردیده است.
از بازدید شما متشکریم
اراک شهرک شهید بهشتی فاز یک داخل فرهنگسرای آینه
تلفن 33125389

بایگانی
  • ۱
  • ۰


مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه کتاب و کتابخوانی صبح امروز با حضور جمعی از خبرنگاران در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، امین کمالوندی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی امروز(20 مرداد) در مراسم تقدیر از خبرنگاران رسانه‌های استان ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار به اهالی رسانه گفت: رسانه‌ها با ایفای نقش‌های اطلاع‌رسانی، تحلیلی و تبیینی خود در حوزه‌های مربوط به «کتاب و نشر» می‌توانند گامی موثر برای ارتقای کمیت و کیفیت این شاخص‌ها بردارند.
کمالوندی افزود: خبرنگاران جهادگرانی هستند که با کمترین امکانات در سخت‌ترین شرایط، پل ارتباطی میان دولت و مردم را تشکیل می‌دهند.



وی رسانه‌ها را مکمل کتابخانه‌ها در تحقق توسعه فرهنگ مطالعه دانست و عنوان کرد: رسانه‌ها در ایجاد بستر اجتماعی برای گسترش کتابخوانی نقش موثری دارند و مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان نیازمند اطلاع‌رسانی سریع و صریح است تا بتوان مردم را به کتاب و کتابخانه جذب نمود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در این مراسم با اشاره به برگزاری جشنواره رضوی گفت: ششمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی استان مرکزی ذیل چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) به دو صورت کتبی و مجازی برگزار شد که در بخش کتبی این جشنواره 2 هزار و 740 نفر از استان مرکزی مشارکت داشتند.
وی تصریح کرد: این جشنواره با استقبال بسیار خوبی از سوی شهروندان همراه بود که قرار است به زودی طی مراسمی 20 نفر از برگزیدگان این جشنواره مورد تقدیر و تجلیل قرار گیرند.

کمالوندی در ادامه با اشاره به تعداد کتابخانه‌های نهادی استان گفت: هم اکنون 73 کتابخانه نهادی و 50 هزار و 246 عضو کتابخانه در استان وجود دارد.
وی تعداد کل نسخ کتاب استان را 992 هزار و 485 نفر، تعداد کتاب به ازای هر نفر از کل جمعیت را 0.67 درصد، درصد عضویت را 3.40 درصد، میزان زیر بنای کتابخانه‌ها را 30 هزار و 186 متر اعلام کرد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: 28 هزار و 138 نفر از اعضای کتابخانه‌های استان زن، 22 هزار و 108 نفر مرد و 40 نفر نابینا هستند.

در پایان این نشست از خبرنگاران فعال حوزه فرهنگی خبرگزاری‌های استان مرکزی تجلیل به عمل آمد.


  • ۹۵/۰۵/۲۱
  • محسن خسروی

خبرنگار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی