کتابخانه عمومی آیت الله اراکی - فرهنگسرا

کتاب‌خوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی، که یک واجب دینی است. امام خامنه ای

کتابخانه عمومی آیت الله اراکی - فرهنگسرا

کتاب‌خوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی، که یک واجب دینی است. امام خامنه ای

این وبلاگ برای اطلاع رسانی و همکاری در زمینه کتابداری و کتابخانه های عمومی استان مرکزی ایجاد گردیده است.
از بازدید شما متشکریم
اراک شهرک شهید بهشتی فاز یک داخل فرهنگسرای آینه
تلفن 33125389

بایگانی
  • ۱
  • ۰



نشست کتاب‌خوان کودک و نوجوان به همت کتابداران کتابخانه عمومی آیت‌اله اراکی فرهنگسرای آیینه شهر اراک برگزار شد

 

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، نشست کتاب‌خوان کودک و نوجوان به همت کتابداران کتابخانه عمومی آیت اله اراکی فرهنگسرای آیینه شهر اراک برگزار شد.
در این نشست 6 کتاب توسط اعضای کودک و نوجوان کتابخانه معرفی شد.


اعترافات غلامان  / نویسنده حمیدرضا شاه آبادی  / معرفی کننده مهتاب بیات
این کتاب حکایت سفر امام علیه‌السلام و اتفاقاتی که می‌افتد را از نگاه غلامی جنگی که در ارتباط نزدیک با دستگاه خلفاست و خود در جنگ قدرت میان آن‌ها زخمی سخت خورده می‌شنویم. کتاب روایت قسمتی از تاریخ است که دارای اهمیت فراوانی است و به چراهای بسیار پاسخ می‌دهد و فرازهای تاریخی را بازگو می‌کند که تعیین‌کننده بوده‌اند و مسیر تاریخ را تغییر داده‌اند و به شهادت امامی انجامیده‌اند که اینک مرقد مطهرشان مأمن و پناه بسیاری از دل‌شکستگان و حاجتمندان و آرزوی دوستدارانشان است. این داستان کشش و جاذبة کافی را برای ادامه و خواندن تا پایان دارد. اگرچه مطالعة داستان برای گروه‌های سنی «ه» مناسب است، اما بزرگ‌ترها هم می‌توانند از محتوای جذاب و قلم مؤثر آن بهره‌مند شوند:.


دوست مهربان کبوترها  / نویسنده مجید ملامحمدی / معرفی کننده  سپهر قاسمی
کتاب دوست مهربان کبوترها مجموعه داستانهای است از زندگی امام رضا(ع) نویسنده این کتاب مجید ملا محمدی است. این کتاب دارای هیجده داستان و هشتاد صفحه است.من در این قسمت سعی دارم خلاصه ای از داستان  اول آنرا آن را برای شما بازگو کنم.
داستان اول:هوا بوی شکوفه می داد.
گنجشک چند بار بالای سر امام چرخید و بال بال زد سلیمان چند بار آمد تا گنجشک را کیش کند.اما امام نگذاشت امام رضا به سلیمان گفت:میدانی گنجشک چه می گوید؟سلیمان گفت :خیر خدا و پیامبر و فرزند پیامبر داناترند. امام فرمودند:گنجشک می گوید:یک مار بالای سر جوجه های من است و می خواهد آنها را ببلعد.سلیمان چوبی را از امام گرفت و به طرف لانه گنجشک رفت تنه ی بریده ی درختی را زیر پا گذاشت مار را با یک ضربه به پایین انداخت و او را کشت و سریع رفت تا موضوع را به امام بگوید.


تمدنهای بزرگ جهان آزتک و اینکا  / نویسنده  محمدعلی علوی کیا   /  معرفی کننده سینا جمشیدی
مجموعه تمدنهای بزرگ جهان به منظور آشنا کردن نسل نوجوان و جوان با تمدنهای بزرگ جهان و ایجاد تفاهم بیش تر با سایر ملل و امید بستن به آینده ای روشن تهیه شده است، آینده ای که در آن، انسانها به خاطر گوهر ارزشمند و خدایی فطرت خود مورد احترام باشند و برای ساختن دنیایی صلح آمیز ، با نشاط و معنوی تلاش کنند.
تاریخ اولیه قوم آزتک: پیش از آزتک، دره مکزیک مرکز تمدن های پیشرفته ای بود. این سرزمین، برکه های حاصلخیز و زمین هایی بارور داشت. در مرکز آن، پنج دریاچه کم عمق بود که بوسیله جزایری باتلاقی به هم می پیوستند.

گلی برای ساقه سبز  / نویسنده داوود غفار زادگان   / معرفی کننده فاطمه تقی نسب
این کتاب حاوی داستانی زیبا و دلنشین از دختری به نام گلی می باشد. روز به یادماندنی گلی و حوری ار آن جایی شروع شد که‌ گلی در حال درست کردن کیک بود و حوری کوچولو درحال شمردن چیزهایی که ‌در آشپزخانه‌ می دید؛ چیزهایی مثل دو تکه ‌نان تست، شش عدد فنجان و هشت عدد کیک کوچک. در جلوی مغازه اسباب بازی فروشی، حوری شکل‌های اسباب بازی‌ها را نام می‌برد؛ شکل‌هایی مانند مثلث، مربع، لوزی و مستطیل، آن‌ها به ‌پارک هم رفتند و بعد از آن روز پراز شادی سرانجام گلی و خواهر کوچکش به‌ خانه‌ بازگشتند، گلی روی تخت کنار حوری نشست و شب بخیر گفت.

داستانهای زیبای مولوی (میهمان شرمسار) / نویسنده پرویز امینی  / معرفی کننده ریحانه اسکندری
کتاب تصویری معرفی شده اقتباس از داستان‌های آموزنده مثنوی مولوی برای گروه سنی «ب» و «ج» است. در بخشی از این داستان می‌خوانیم: روزی، عده‌ای از کافران از راه دوری به راه افتادند تا به مسجد پیامبر برسند و در آنجا میهمان پیامبر و یارانش شوند. وقتی به پیامبر رسیدند رو به ایشان کردند و گفتند: «اگر راست می‌گویید و خیلی میهمان‌نواز هستید ما بینوایان را به میهمانی دعوت کنید.» پیامبر روبه یارانش کرد و از آن‌ها خواست هرکدام، یکی از کافران را به خانه خود ببرد و از او پذیرایی کند. کافران با یاران پیامبر همراه شدند. هدفنویسنده در این مجموعه آشنایی کودکان با شخصیت و آثار ارزشمند این شاعر بزرگ ایرانی و همچنین آشنایی با داستان‌های آموزنده از مثنوی معنوی است.

قصه های پدر بزرگ  /  نویسنده علی وصال فرید  / معرفی کننده  مهگل ملک
این مجموعه در اصطلاح به قصه های پا کرسی که سینه به سینه از پیشینیان به نسلهای بعدی منتقل شده اطلاق می شود و نویسنده سعی کرده است باچاپ آن از فراموش شدن بخش وسیعی از قصه های قدیمی جلوگیری کند.
این کتاب با توجه به خیال پردازی و پیامهای حکیمانه و اخلاقی نقش آفرینان هر قصه  و نیز نقش خرد و اهمیت دادن به دانایی  می تواند به عنوان یکی از منابع خلق آثار نمایشی ،سینمایی  و سایر آفرینشهای ادبی قرار گیرد.



  • ۹۵/۰۴/۲۰
  • محسن خسروی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی