کتابخانه عمومی آیت الله اراکی - فرهنگسرا

کتاب‌خوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی، که یک واجب دینی است. امام خامنه ای

کتابخانه عمومی آیت الله اراکی - فرهنگسرا

کتاب‌خوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی، که یک واجب دینی است. امام خامنه ای

این وبلاگ برای اطلاع رسانی و همکاری در زمینه کتابداری و کتابخانه های عمومی استان مرکزی ایجاد گردیده است.
از بازدید شما متشکریم
اراک شهرک شهید بهشتی فاز یک داخل فرهنگسرای آینه
تلفن 33125389

بایگانی
  • ۱
  • ۰




کتابخانه مرکزی اراک در صورت بهره برداری به قطب فرهنگی، علمی و پژوهشی استان تبدیل خواهد شد


سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: به گفته کارشناسان بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال برای ساخت کتابخانه مرکزی اراک با بخش‌های مختلف و متنوع اعتبار نیاز است و بهره برداری از این مجموعه می‌تواند در ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی نقش مهمی ایفا کند.

 


به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌‍‌های عمومی استان مرکزی، علی‌اکبر احمدی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با اشاره پروژه کتابخانه مرکزی گفت: بر اساس سند نهضت مطالعه مفید و سند چشم انداز 1404، ما باید به شاخص‌های معینی در پایان چشم انداز برسیم که با ساخت کتابخانه مرکزی در شهر اراک تا حدودی این شاخص‌ها محقق خواهد شد.


سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی ادامه داد: پروژه کتابخانه مرکزی شهر اراک بیش از 10 سال است آغاز شده که یکبار در سال 1386 و یکبار نیز در سال 1393 توسط مسئولین وقت کلنگ زنی شده است.
احمدی افزود: در مراسم کلنگ زنی سال 93، استاندار محترم وقت قول دادند که در سال 96 این پروژه به بهره برداری برسد که در حال حاضر این پروژه فرهنگی حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی خاطرنشان کرد: این کتابخانه یک قطب فرهنگی و کتابخانه ای است که با دارا بودن بخشهای متنوعی همچون مخزن اصلی و مرجع، آرشیو نشریات، قرائت خانه آقایان و بانوان، تالارهای محققین فردی و گروهی، بخش نشریات، نابینایان، کودک و نوجوان، بخش نسخ خطی و کتب کمیاب و ...  به شهروندان ارائه خدمت خواهد کرد.
احمدی گفت: این پروژه در سال 86 با 8 میلیارد تومان قابل بهره برداری بود ولی به گفته کارشناسان هم اکنون با 30 میلیارد تومان اعتبار هم بعید است به بهره برداری کامل برسد.
سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان افزود: اکنون با این همه فراز و نشیب و هدررفت بیت المال، تقاضای من از مسئولین استان این است که با همدلی، هرچه سریعتر این پروژه عظیم فرهنگی و بسیار محوری را به بهره برداری برسانند تا همچون دیگر استان‌ها مردم شریف استان مرکزی نیز از برکات کتابخانه مرکزی بهره مند شوند.
  • ۹۶/۰۲/۲۳
  • محسن خسروی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی