کتابخانه عمومی آیت الله اراکی - فرهنگسرا

کتاب‌خوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی، که یک واجب دینی است. امام خامنه ای

کتابخانه عمومی آیت الله اراکی - فرهنگسرا

کتاب‌خوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی، که یک واجب دینی است. امام خامنه ای

این وبلاگ برای اطلاع رسانی و همکاری در زمینه کتابداری و کتابخانه های عمومی استان مرکزی ایجاد گردیده است.
از بازدید شما متشکریم
اراک شهرک شهید بهشتی فاز یک داخل فرهنگسرای آینه
تلفن 33125389

بایگانی
  • ۱
  • ۰



با هدف نیازسنجی و ارتقای کیفیت خرید نشریات برای کتابخانه‌های عمومی؛

طرح نظر خواهی از کتابداران و اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی کشور از روز یکشنبه سوم اردیبهشت آغاز شده و طی آن نشریات پرتقاضا در فرآیند تصمیم‌گیری برای خرید قرار می‌گیرند.

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نظرسنجی انتخاب نشریات سال 1396 از روز یکشنبه 3 اردیبهشت‌ماه آغاز و تا روز چهارشنبه 13 اردیبهشت‌ماه به مدت نه روز کاری ادامه خواهد داشت. کتابداران، اعضای فعال کتابخانه، کارشناسان منابع و فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور می‌توانند از طریق نرم افزار سامان با ورود رمز کاربری خود در این نظرسنجی شرکت کنند.


به منظور تسهیل در انتخاب نشریات؛ 383 عنوان نشریه در 20 حوزه موضوعی در دسترس قرار خواهد گرفت و کاربران می‌توانند علاوه بر اولویت‌دهی موضوعی به نشریات، در خصوص تک تک آنها با توجه به نیاز کتابخانه و اعضاء، کیفیت محتوایی و جذابیت نشریه اعلام‌ نظر کنند. ضمن آنکه این امکان نیز فراهم است تا کاربران نسبت به پیشنهاد نشریه‌ای جدید که در فهرست اعلامی وجود ندارد، اقدام کنند.

در انتخاب فهرست اولیه نشریات تلاش شده به لحاظ موضوعی و عنوانی حتی‌المقدور جامعیت لازم را داشته باشد. در نتیجه لازم است تا کتابداران و شرکت کنندگان محترم با دقت، حوصله و اختصاص وقت مناسب نسبت به اعلام نظرات خود اقدام کرده تا از این طریق کارشناسان اداره کل منابع را در تهیه بهترین فهرست مطابق با نیاز اعضای کتابخانه‌های عمومی کشور یاری رسانند. ضمناً در صورت بروز اشکالات فنی در فرآیند اجرایی، کارشناسان منابع در سراسر کشور آمادگی انتقال به ستاد و پیگیری برای رفع آنها را دارند.

گفتنی است در طرح نظرسنجی خرید نشریات هر سال که به صورت سراسری در کشور برگزار می‌شود، کتابداران و اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی می‌توانند با توجه به نیاز اعضاء و کیفیت محتوایی و ظاهری نشریات، در فرآیند تصمیم‌گیری جهت خرید نشریات جدید مشارکت کنند.

  • ۹۶/۰۲/۰۳
  • محسن خسروی

نظر خواهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی